Alles rood, behalve..... de tenten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Alles rood, behalve..... de tenten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Alles rood, behalve..... de tenten

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

31 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Sorry familie, vrienden & vriendinnen we waren enkele dagen zonder internetverbinding daar in de woestijn (Gek he?!)

De wekker ging om 5.30uur maar ik was er al om 5.00uur uit, zo'n zin in het nieuwe avontuur of gewoon bang om te laat te komen?!? Ik weet het niet maakt ook niet uit, lekker douchen, ontbijten en daarna werden we opgepikt door een combi van een bus en een 4WD truck. De chauffeur en tevens onze gids deze komende dagen is Gavin, ziet eruit als mr. Bean. Op televisie vind ik dat niets maar nu is het fantastisch! Er moeten nog de nodige mensen opgehaald worden, Ayers Rock ca 600km rijden!! Totaal zijn we met 16 man. Om het uur stoppen we wel ergens, te beginnen bij een kamelen boerderij, die volgens de foto's ook aan kamelen racen doet. Gavin verteld op zijn eigen wijze over de mogelijkheid om $ 6,00 te betalen om 5 min. op een kameel te zitten. Niemand die het doet..... Bij alle stops is het zo dat je behalve naar te toilet kunt gaan er overal wel wat aan drinken of i.d. te krijgen is. Zo proberen ze deze ondernemers in de middle of now-here te ondersteunen. Onderweg komen we een indrukwekkende rode rots tegen, we nemen foto's maar het is niet Ayers Rock, dat duurde nog even voordat we die te zien kregen. Eerst naar het tentenkamp geluncht en tenten ingericht en dan eindelijk op weg naar Ayers Rock. Eerst het Cultureel centrum bezocht maar we kregen daarvoor maar een half uurtje en dat eigenlijk veel te kort. Gavin wist veel te vertellen over de Aboriginals en toen hij bij de vraag kwam wie rots wilde beklimmen en daarop een ja van iemand kreeg, reageerde hij heel respectvol naar degene die wilde klimmen maar ook vertelde hij heel resectvol over het verzoek van de aboriginels om het niet te doen en waarom niet. Hij besloot met de zin "luister naar wat je hart je ingeeft" Uiteindelijk stond er te veel wind en was klimmen niet toegestaan. Maar de manier waarop Gavin dit aanpakte liet zo duidelijk zien dat hij niet alleen heel komisch is!! Het was erg bijzonder om hier met zijn tweeen te staan. We een stuk gewandeld en aan het einde van de eerste wandeling vertelde Gavin weer vele verhalen. Ook hier waren (nu maar zichtbaar voor ons op een plek) rotsschilderingen. Hier in een hele andere stijl dan in Kakadu National Park. Deze tekening waren meer met symbolen en stippen. De bedoeling van deze tekeningen waren het zelfde maar er zijn gewoon verschillende technieken. Daarna nog een wandeling gemaakt en toen door de truck opgepikt om naar een mooie plek te rijden om het kleurenspel te zien op Ayers Rock bij het ondergaan van de zon. Er stond champagne en hapjes klaar. We waren zeker niet de enige, maar toch bijzonder om te zien. Voldaan gaan we terug naar het tentenkamp waar op de bbq heerlijk eten wordt bereid. Na het eten is het donker en koud, dus naar bed!!
Gavin verteld nog even het rooster voor morgen en verteld dat we om 5.00 (!!) een snel ontbijt krijgen. Eerst lacht iedereen, maar helaas hij meende het. Wat ik nog even vergeet is het temperatuurs verschil. Vanmorgen stonden we in ons t-shirt en korte broek te wachten, binnen 10 sec. hadden we onze dikke vesten aan. zo koud!!! Had niet verwacht dat ik deze vakantie mijn fleecevest aan zou hebben, maar hele ochtend en avond aangehad, vandaag was Weer een super dag!!!

• 02 November 2010 - 10:29

Rincke:

ziet er weer top uit.

• 02 November 2010 - 10:31

Rincke:

hopelijk zijn jullie aan de tent gewend want heb de sloten vervangen van het huis.bevalt ons wel.staat als jullie terug komen een tentje in de voortuin.een rood tentje.haha.veel plezier

• 02 November 2010 - 11:11

Jolanda:

Wat een verhalen en belevenissen weer, erg mooi de rode berg, wat zal jij in je hum zijn Edith, met de rode kleuren. Dat het zo'n verschil in temperatuur kan zijn kan je eigenlijk niet voorstellen. Heel veel groetjes vanuit het regenachtige, winderige Holland en veel plezier weer met de volgende avonturen, liefs Jolanda