250km Humpy-Bumpy thrue the desert...... - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu 250km Humpy-Bumpy thrue the desert...... - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

250km Humpy-Bumpy thrue the desert......

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

02 November 2010 | Australië, Alice Springs

En je zult het niet geloven, maar de wekker stond weer op 04.30uur! Wij zijn eigenlijk allebei nog gewoon moe.Maar goed, met frisse moed er toch maar uit en wat denk je dat we gaan doen........wandelen!!! en deze keer in Kings Canyon. We hebben de keuze tussen een hele heftige wandeling met klim en klauteren van ruim 3 uur of een hele eenvoudige Creekwalk. Met zijn vijven deden we de eenvoudige wandeling, heel veel mooie bloemen, planten en vogels en zonder al te veel klimpartijen en op onze dooie akkertje. De reden dat we zo vroeg op pad gingen was omdat de heftige wandeling te heftig is bij hogere temperaturen. We hebben echt wel genoten van deze wandeling in deze prachtige omgeving maar
eigenlijk wilde wij wel gewoon terug naar Alice Spring. Weer even op ons zelf en zelf bepalen wanneer je wat doet. Ondanks dat we met een leuke groep mensen waren maar het was voor ons genoeg. De groep bestond uit 16 mensen met allerlei nationaliteiten. Wij waren de enige Nederlanders, daar naast waren er Belgen, Denen, Fransen, Duitsers,Zwitersers, Engelsen en Gavin kwam uit Nieuw-Zeeland. Een leuke mix van jong en oud en geen enkele "zeurpiet" Het
was een fantastisch ervaring om in het Red-Center van Austalie te zijn! Wat mij erg verraste hoe groen de woestijn was! Gavin vertelde dat dat kwam omdat afgelopen januari er 2x zoveel regen was gevallen als normaal in een heel jaar. Daardoor waren er enorm veel planten bij gekomen. Natuurlijk verdwenen die weer in de droogte periode maar een paar weken voordat wij kwamen, had het behoorlijk geregend en hup dan steken allerlei bloemen en planten weer hun kopjes boven de grond. Echt prachtig!!! Voor het ontbijt hadden we de spullen al gepakt en het tentenkamp verlaten. Lunchen doen we op een , alweer primitief, campsite en daarna gingen we op pad richting Hermannsbrug over een hele lange 'gravel'weg. De hobbels en bobbels waren nogal heftig, ook ging Gavin van links naar rechts om de ergste kuilen te ontwijken, lukte lang niet altijd. Om de beurt gingen er 2 mensen bij Gavin voorin zitten, had je prachtig uitzicht en volgens Gavin had je daar niet zo heel veel last van de hobbes en bobbels. Nou het uitzicht klopte wel........Toen wij voorin zaten ging het zo te keer dat het halve dashboard omhoog kwam, hilariteit volop!!Prachtige wilde paarden, dingo's en ook weer heel veel bijzonder bloemen en planten. Een rit om weer echt van te
genieten.Aangekomen bij Hermannsbrug werd ons de geschiedenis van het ontstaan van dit Aboriginaldorp verteld en werd ons ook verteld geen foto's van de mensen hier te maken. In dit dorp, voor de supermarkt werd er geparkeerd en moesten we een kwartiertje wachten op Ollie een collega van Gavin die ons naar Alice Springs zou brengen. 5 mensen
bleven nog een nachtje in de tent. Even de supermarkt in, altijd leuk en weer zo heel anders. Weer buitengekomen staat Gavin een groepje Aboriginal kinderen te vermaken met het wegtoveren van een steentje. Wat een pret!!! De kids
kwamen net uit school en stonden te wachten tot ze opgepikt werden. Jan en ik stonden hier genietend te kijken naar deze kleine donderstenen. En toen ze wat baldadig begonnen te doen, vroeg ik of ze niet een liedje wilde zingen. Er volgde een paar zinnetjes en toen was het natuurlijk mijn beurt. Poesje mauw was het eerste wat in mij opkwam maar zelfs die tekst was ik halverwege kwijt. Maakte natuurlijk niks uit want behalve Jan verstond niemand het.Een beetje
heen en weer geklets en geplaag
volgde. Een klein bijdehand joch zei wat in zijn eigen taal met daarachter aan "say yes!"En toen ik yes zei, zei hij kom mee naar huis want nu ben jij mijn man. Lachen natuurlijk!! Maar toen ik ergens
anders weer "ja"op moest zeggen zei ik dat ik niet iets kon beloven wat ik niet wist. Toen vertaalden ze het. "Jij bent mijn vriend, zeg ja" Nu dat wilde ik natuurlijk wel beamen!! Dat herhaalde zich met alle kinderen en bij allemaal een hand er op! Zo super!! Tja en toen kwam de bus en was het over. Maar wat heerlijk weer in onze "eigen"
appartement in Alice Spring te genieten van jullie berichtjes en onze berichtjes en foto's van de laatste dagen te plaatsen voor jullie en daarna......... heerlijk 'ons' bedje in!!!!

  • 03 November 2010 - 06:14

    Dennis:

    Dit moet mik maar niet lezen over die spin haha ik hoor jan nu al na de vakantie zeggen dat hij nooit meer gaat wandelen hahah ik vind het wel heel erg bijzonder dat we kunnen meegenieten van jullie schitterende fotos en verhalen.
    Veel plezier nog en geniet maar lekker dan doen wij dat ook

  • 03 November 2010 - 08:10

    Jolanda:

    Wat een mooie foto's weer en ik kan me voorstellen dat jullie moe zijn. Ik lees net op het gastenboek van NJoy dat jullie gaan duiken, nou spannend hoor, misschien zien jullie wel een white shark, en vergeten jullie niet goed uit te kijken naar het zeedraakje, met al die kleurtjes moet ie toch wel opvallen. Heel veel plezier en moois met duiken, dikke kus Jolanda

  • 03 November 2010 - 12:50

    Theo:

    Hallo allebei,

    Ik liep achter en heb dus nu een hele serie verhalen vban jullie zitten lezen.
    Fantastisch zeg! Het is net also ik een avontuursboek zit te lezen! Met ook nog eens hele mooie ilustratie's, echt geweldig!

    Blijf vooral schrijven! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 121560

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: