Ik wil ook zo'n surfboard......... - Reisverslag uit Coolum Beach, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Ik wil ook zo'n surfboard......... - Reisverslag uit Coolum Beach, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Ik wil ook zo'n surfboard.........

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

16 November 2010 | Australië, Coolum Beach

Hallo allemaal,

Zoals iedere morgen ons ritueel, douchen, ontbijten en dan berichtjes kijken. Vanmorgen helaas tijdens ontbijt niets te lezen, "is er iets aan de hand?" dachten we, maar gelukkig geen vervelende berichten op de email en toen we weer op de site keken, gelukkig een berichtje van Jolanda. het werkt dus allemaal gewoon. Maar goed, het kon bij ons verder de pret niet drukken vandaag! We besluiten om toch vandaag weer verder te rijden. Op richting Sunsine Coast. In ons boekje met campings stond in dit gedeelte van Queensland geen enkele camping aan de zee. En daar had ik mij wel erg op ingesteld. Dus via internet even verder gezocht en gevonden. Ongeveer 200km rijden, konden we dus weer lekker op ons gemakje doen. Het werd weer een mooie tocht en weer konden we onderweg heerlijk vers fruit rechtstreeks van het land, kopen langs de weg, heerlijk!! Koffiepauze bij........ Mc Donalds. Het geeft ons altijd veel pret met zijn tweeen, want bij iedere plaats is er wel een en dat wordt altijd ver van te voren aangekondigd, maar omdat onze tom-tom ons meestal vlak daarvoor af laat slaan, heb ik altijd pret en Jan doet net of het een ramp is,lekker lachen dus! maar vandaag is Jan zijn geluksdag op dit gebied!! Want recht tegen over onze eindbestemming van vandaag, Coolum Beach, staat een.......... Mc Donalds!!! Jammer voor hem dat we eten voor alle dagen aan boord hebben, hihihi. Maar ons geluk houdt niet op want de camping staat inderdaad echt aan de zee!!!! We moesten eerst maar even gaan kijken welke plaats we wilde, op papier hadden we het al uitgezocht maar in werkelijkheid konden we op die plek de zee niet zien vanwege bomen en struiken. We hebben nu een plekje met uitzicht op zee, we lopen zo het strand op en we kunnen in de zee zwemmen!!!!! We blijven hier 2 dagen, fantastisch!! Eerst even een klein rondje lopen in het dorp, ook hier weer een bowlclub met echt heel veel ouderen die met die grote stenen ballen aan het boulen zijn en we kwamen nog een Nederlands echtpaar tegen die we al een paar keer eerder waren tegen gekomen. Zij zaten nu aan het einde van hun reis. En toen heerlijk naar het strand. Oei wat was het water even koud!! Er waren prachtige golfen, dus surfers, maar ook kinderen zo'n klein plankje. Michael, Isabel, Cedric en Anthonie, weten jullie nog dat jullie in het zwembad van de Eemhof op zo'n plankje op die wild waterbaan allemaal kunstjes uit haalde? Nou zulke plankjes dus. Eigelijk was ik aan het kijken van welk kind ik het plankje even af kon pakken om het ook te proberen, het leek mij zoooo gaaf om op die golfen mee te liften!!!! Maar Jan hield mij tegen, "ga zelf zo'n plankje halen!" zei hij (sorry Rincke) Heb dus gauw zo'n plankje gehaald, en heb mij zoooo uitgeleefd, heeeeerlijk!!! Maar zoals jullie in het zwembad lukt het niet hoor, ik blijf er gewoon op liggen en ga geen ingewikkelde draaien maken en zo. Maar ooooh wat leuk!!! Eigenlijk jammer dat het te ver is voor een "oom en tante weekend" dan hadden we het mooi met zijn allen kunnen doen. Morgen weer een heerlijke dag aan het strand!!! Ik kan bijna niet wachten!!!!!

  • 16 November 2010 - 11:31

    Jolanda:

    Surfing surfing, wind surfing.... ken je dat liedje nog? Pfff... ik schrok al, kijk altijd eerst de foto's voor ik ga lezen en zie Edith staan met een surfplankje in haar armen en denk ojee straks gaan we ook nog surfvakanties doen, maar gelukkig, het bleef bij op de golven meeliften, gelukkig! Lekker weer aan het strand wat wil je nog meer. Zwemse en weer veel plezier, tot morgen, dikke kus Jolanda

  • 16 November 2010 - 11:43

    Annamiek:

    Goh wat heerlijk toch allemaal. Wat lees ik nu toch weer surfen?? Toch niet op zo'n plank staan he, nee na het lezen van het verhaal begreep ik het. Gewoon meeliften op de golven pfff. Nu geniet nog maar lekker van al dat mooie weer want hier is het waardeloos en het gaat nog slechter worden dus .... Groetjes

  • 16 November 2010 - 16:32

    Rincke:

    Wat denk je niet dat het kost???leuk hoor al die verhalen.geniet er nog van aankomende week.groetjes van uit hier.

  • 16 November 2010 - 19:06

    Johan:

    Edith op de surfplank, het heeft natuurlijk weer een voordeel.
    Ik zie je al staan op die plank onder de golf.
    MMMMHHHHHH Lekker he Jan die vette hap van MACCIE.
    Geniet ernog maar even van, want voor je het weet zit je weer hier in het koude nederland.

    Groetjes,
    Johan.

  • 16 November 2010 - 19:30

    Thea:

    Wat heb ik toch een stoere schoonmams! Go Edith! Ik lees wel erg vaak MC Donalds de laatste dagen, foei foei foei.

    Groetjes

  • 16 November 2010 - 19:34

    Martijn.:

    Volgende keer wil ik mee!!!!
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Jan, je slaapt te veel.
    Heel veel groeten
    van Martijn.

  • 16 November 2010 - 21:07

    Dennis Mik Tineke:

    Nou weet ik van wie rincke het heeft haha onee dat is de burgerking hahaha ik heb net van mik uitleg gekregen hoe die kunstjes moeten haha hij is er klaar voor om daar het oom en tante weekend te vieren.dankjulliewel voor jullie mailtje via ferry.hij heeft het ons allemaal laten zien en de groeten van jullie gedaan.jullie vrienden van njoydiving blijven vragen wanneer jullie terugkomen.jesse was er maandag ook weer en hij heeft het top gedaan net zoals alle andere vrienden.

  • 17 November 2010 - 01:07

    Susan:

    After a few days absence, I loved catching up with your photos yesterday and today. My favorite photo? Edith and the BIG tree.
    Spent the weekend with Marilyn and told her about your trip. Sent the address for this site to her this morning.
    You are having a wonderful trip!

  • 18 November 2010 - 12:11

    Theo:

    McDonald? Hebben ze daar geen Australische variant?
    Hier in Zweden heb je Max, da's dus de Zweedse variant.
    Mijn zusje bodyboarding, cool!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 121572

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: