Goudzoekers, boeven & wilde wijven..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Goudzoekers, boeven & wilde wijven..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Goudzoekers, boeven & wilde wijven.....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

20 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Na een heerlijke nachtrust zijn we weer rond 06.00 uur wakker, volgens mij een de kapitein is het dan eigenlijk 05.00 uur maar Edith zegt dat de klok achteruit is gegaan, Nee liefje kijk dan nog even in de dagelijkse programma van gisteren daar schrijft de kapitein VOORUIT, Ik heb de tijd toch terug gedraaid, jamaar Edith..... het pas even over 6 uur in de ochtend. Ik kreeg ook het idee dat ik dit niet ging winnen dus heb ik er nog maar eens even over nagedacht, geografisch zijn we verder van Nederland gereisd en hebben daarbij een nieuw tijdlijn. 'Wat een sukkel die kapitein' jij heb gelijk meisie!! De boot vaart heel langaam door het fjord, links en rechts bergen waarop nog behoorlijk sneeuw en ijs aanwezig is. Wanneer we om 07.00 uur aan het ontbijt zitten ligt de boot stil aan de wal.
We zijn in Skagway, het centrum waar heel vroeger goud gedolven werd, er zijn heel veel excursies maar wij hebben er voor gekozen om lekker ontspannen te gaan wandelen. Buiten worden de bussen weer volgeladen er staat zelfs een oude trein naast de boot geheel afgeladen met toeristen. (1000 van onze boot en 2000 van de Princess Island) Het is pas 08.00 uur we zwalken wat over de boot want we hoeven nu nog niet naar het stadje te lopen. Na alle emails en reakties op ons vorige bericht gelezen te hebben drinken we nog een bakje koffie en gaan van boord. Lekker hand in hand lopen we, in een lichte regen, langs een grote RV campsite, jaja vanaf woensdag gaan wij ook zo verder zal mij benieuwen!! De toeristen herken je direkt, regenjassen, regenhoedjes, paraplu en veel gemopper over het weer!! Maar de zon is er ook en de sneeuw laat het ook koud lijken. De bewoners van gisteren en nu hoor je niet klagen, dit is normaal voor hun het zijn ook niet van die buien zoals wij die kennen, je kan nog net niet tussen de druppels doorlopen, ik zeker niet!! hahaha We lopen het stadje binnen via het oude stationnetje waar de trein net is vertokken voor de White Pass & Yukon Route het hele stadje door waar maar 1 gebouw geheel van steen is en de andere allemaal van hout en de meeste van begin 1900 tijdens de Klondike Gold-Rush en zo voelde het ook!!Houten loop gedeeltes aan weerszijde van de weg, in m'n gedachte zie ik hier gelukzoekers, boeven en de sherif op paarden met of zonder wagens over de brede weg rijden, reken maar dat het hier te keer gegaan is, beroven, zuipen en lekkere wijven!! "wat is daar nou aan de hand?' vraagt Edith en ik zit gelijk weer in 2012 en donder bijna van het houten stoepetje af. Ik denk dat er brand is het zijn namelijk BRANDWEERWAGENS Edith !! Maar wanneer we dichterbij komen blijkt het een aktie auto's wassen te zijn voor de brandweer foundation van Skagway. De wachtende auto's gaan eerste door een sproeifontijn van de eerste twee brandweer auto's door, daarna zijn het de brandweermannen en -vrouwen die met de hand de auto's onderhanden nemen en daarna rijden ze weer tussen twee sproeiende brandweer wagens door, GEWELDIG!! Edith heeft bijna op z'n Jolanda's & Cathy's alle winkeltjes bekeken en heeft weer voor onze internationale kerstboom weer twee poppetjes uit Alaska in een kano gekocht. Met bijna bedoelde in dat we nu nog met de lunch aan boord konden halen en met Jol & Cathy hadden we de boot zeker gemist!! hahaha. De middag hebben we rond het zwembad doorgebracht Edith lezende en zwemmende en ik vooral duttende. We gaan einde van de middag een koffie doen in een van de vele cafeetjes en Edith wil wel 'effe schake', goed ik kan niet echt tegen m'n verlies maar ik ga ervoor en voordat ik het door heb staat mijn dame al naast het bord en telkens als ik denk 'ik heb je' roept Edith 'SCHAAK' of.... tikt ze een ander schaakstuk van het bord. Met kunst en vlieg werk weet ik we steeds weer op de been te houden en opeens heb ik gewonnen ze staat nu SCHAAKMAT!! Ik weet het bijna zeker dat ze me heeft laten winnen en daarom sla ik een tweede spelletje af, laten we maar lekker gaan dineren in het buffet-restaurant kunnen we daarna op het dek staan wanneer de boot weer van wal steekt voor een fantastische vaardag naar en in Glacier Bay, tot morgen.....

  • 20 Mei 2012 - 08:26

    Jolanda:

    Nou dat is nog eens een auto, het is wel denk ik zoeken voor een parkeerplekje...
    Wat heerlijk zo'n zwembad in de open lucht, hoop wel dat er warm water inzit haha.
    Volgende keer moeten we toch mee denk ik, want volgens mij missen jullie een heleboel winkeltjes,
    fijne dag en tot morgen,
    dikke knuffel van Jolanda

  • 20 Mei 2012 - 09:16

    Yvonne G:

    Van jullie verslag en de foto's krijg je zin om ook op pad te gaan.
    Michiel was helemaal gecharmeerd van de Oldtimer.
    Het ziet er allemaal super uit. heel veel plezier en GENIET!!!
    Veel liefs, Yvonne

  • 21 Mei 2012 - 07:14

    Petra De Vries:

    Ik heb zelf ook al eens rondgekeken voor een Alaska-cruise (maar dan de Disneyvariant), maar dochterlief (ja inderdaad, warmtetroetel Lisette) wilde dat niet. Nu ze jouw verslagen leest, lijkt
    Canada haar toch wel "een heel klein beetje" interessant. Ga zo door, Jan! Misschien krijgen we haar nog "om".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 121579

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: