Tussen de lijntjes........... - Reisverslag uit Sechelt, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Tussen de lijntjes........... - Reisverslag uit Sechelt, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Tussen de lijntjes...........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

25 Mei 2012 | Canada, Sechelt

Het is al bijna 08.00 uur als we wakker worden en ik het bed uit stap en Edith een 'vrije val'maakt!! Tijdens het ontbijt kijken we nog even in de verschillende boeken die we hebben over de plaatsjes en de streek 'Sunshine Coast' Alles opgeruimd, kabel en slang naar binnen, slide in en we zijn klaar voor de eerste dag. De 'tomtommen' links en rechts naast me moeten mij in het goede spoor houden, we moeten heel Vancouver door. Gelukkig zitten we al snel op de snelweg ware het niet dat er over een hele lange lengte aan deze weg gewerkt wordt en dan alle banen nu een beetje verkleind zijn en ik had al een beetje moeite om hem tussen de lijnen te houden. Lijkt nu wel of iedereen heen gaat waar wij naar toe willen, wanneer we de rivier overzijn en wij de '1' verruilen voor de '99' wordt het een stukje breder en rustiger. En van dat rustig langs de kust rijden was het ook niet helemaal, gewoon knijter stijl omhoog, waarbij mij van alles door het hoofd speelde, wat zei die man ook alweer in deze situatie??? van D naar 3 of 2 of 1 of... dat knopje aan de versnellingshandel, dan maar gewoon de pendaal maar plat op de mat!! de 'tomtommen' zeggen beide wat anders recht van me zegt Ferrie afslaan!! en de linker geeft aan rechtdoor en nog 6 km. Ik kies
voor het zekere en volg de dame links van me, 6km verderop ga de weg af en 2x links, DAT IS TERUG RIJDEN OP DEZELFDE WEG zegt de dame rechts van me. De dame links van me zegt over 6km dat we er weer af moeten, goed jullie voelen het al: EDITH HAD GELIJK!! bij Ferrie had ik er af moeten gaan, door dit geintje hebben we nu ook de boot gemist en moeten nu 2 uur wachten, In de rij naast ons komt een vrachtwagen van McDonalds tot stil stand, he Edith ga jij eens even achter het stuur zitten voor een leuke foto. Ze vertrouwd me niet maar doet het wel en dan ziet ze het en schiet ze in de lach. Daarna neemt ze een aanloop en met een soort van flik flak komt ze op het bed terecht en binnen enkele seconden is 'houtzagerij' weer op volle toeren. Eindelijk daar is de boot met gevaar voor eigen
leven Edith wakker gemaakt en kort daarna gaan we de boot op, we varen naar de overkant van 'Horsshoe Bay, en rijden nu de 'Sunshine Coast' binnen en inderdaad de zon schijnt!! We rijden naar de eerste plek welke we uitgezocht hadden maar daar aangekomen kiezen we toch voor de tweede optie en rijden dus door naar Sechelt Waar we in een groot bos
staan.Het campingkantoor is alleen in het weekend open en op de deur hangen de plaatsen welke nog vrij zijn, 's avonds komt een vaste bewoner het geld ophalen. Wij gaan een wandeling maken naar het dorp zo'n 2,5km hier vandaan, in het dorp hebben we een stuk langs de kustlijn gelopen. Op de terugtocht komen we langs een hele grote M cafe, onder de m van ...even vebinding zoeken gaan we even naar binnen voor drank en snack' Daarna nog 2,5km terug
gelopen naar de camper, waar ik direkt de Petri of Roberto gaat uithangen om als Kenbar wat te eten op tafel te zetten. Ook dat is gelukt en wanneer ik aan dit stukje begin komt de Campground Attendant voorrijden in z'n 'kantoor' wanneer hij vraagt waar we heen gaan heeft hij nog een tip voor een hele mooie wandeling bij Egmont, waar we morgen weer met een ferrie moeten oversteken, tot morgen......

  • 25 Mei 2012 - 05:44

    Thea:

    Op naar deel twee van de vakantie. Ik zie blije en ontspannen gezichten op de foto's, echt vakantie dus. Wat een mooie camper trouwens, groooooot!

    Ik ben benieuwd naar de volgende foto's!

    Liefs

  • 25 Mei 2012 - 11:10

    Cathy:

    Wat een prachtige natuur en de camper ziet er prachtig uit. Dit is zeker genieten blazen. Het is super leuk om jullie zo te volgen. Nog heel veel plezier. Lieve groetjes Cathy.

  • 25 Mei 2012 - 18:19

    Jolanda:

    Nou dat ziet er niet verkeerd uit!!!
    En Jan je kan toch maar beter naar je rechter TomTom luisteren de komende dagen...wil je de boot niet meer missen.
    Heel veel plezier nog saampies en geniet ervan,
    dikke zoen van Jolanda

  • 26 Mei 2012 - 23:13

    Roberto Aka Petri:

    Ja Jan!!!! Luister toch eens een keer naar je vrouw, want die weten het heus wel.. ;-)
    En netjes tussen de lijntjes parkeren he.. dat parkeren bij die Supermarkt leek nergens op :-)
    Leuk dat je effies aan mij dacht met dat eten koken.. maar hier (in NL) petri spelen met deze hete Pinksterdgn is geen pretje maar stressen!!! Blij dat ik je verhalen kan lezen om tot rust te komen..
    veel plezier nog in dat mooie land.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 121552

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: